Gränna,

Far till Gränna med familjen! En present till mormor, :P Far in till lager 157 först, det fanns väll en del, slutade med att jag fick köpt ett par byxor och en klänning och ett par skor, Klänningen kanske va i det konstigaste laget! men underbart sjöner så skit samma! :P efter vi va där blev alla klassikt underbart hungriga! så vi fick stoppa i en stad och äta hemmagjorde mackor, äggmacka! med en mätt mage och spöregn far vi mot vårat mål! Gränna!! Vädret sprack upp när vi kom dit! haha tur det, jag körde med min sommriga stil! en klänning och ett par ballerina! kutade in i den första bästa polkagris affären och fick köpt 7 polkagrisar! Sedan kändes det som min resa va klar! polkagrisarna betalade förstås mormor, Va tvungen att tillfredställa  modern också så vi va tvunga att gå in i ngn hantverksaffär, Nu va alla nöjda och vi farde över till visingsö, ( blandar hela tiden i hop de med visby ) Elina orolig över att bli sjösjuk och en mormor som va ovanligt blek kom vi över utan några större katastrofer, de e ju som jag säjer, våran familj består av riktiga sjöfarare! haha XP. Va Tvugna att fika i det första fiket som vi kunde hitta, stod i en jätte kö, men naturligtvis tycker inte mamma att det var hygieniskt, fick en glass där och sedan va det bara att leta upp ett nytt fik. Naturligtvis kunde jag inte motstå frästelsen att fika en gång till så jag slog till med en väldigt fet kaka, :S nougat, brr, Kände ett tryck i blåsan också hade inte kissat sedan vi åkte iväg klockan halv 9 och klockan va nu 4, men har en illa fobi att gå på andra toalleter, Så det va bara att hålla sig, åkte sedan en hästtur runt ön, Lita tjafs om vem som skulle sätta sig närmast häströven. Lyckligtvis så förlorade mamma så hon fick sitta med en svans i fejan. Turen tog 1 timme och vi rastade utanför en kyrka, Alla kutar in för att kolla vad som finns i kyrkan men självklart inte jag elina och pappa, vi hittar istället en kiosk, mumsmums, efter att ännue en gång ha fyllt på matförådet, brr vill inte ställa mej på en våg igen åker vi tebax på hästkärran,  Sedan bärde det av för att kolla på slottsruinen. Men naturligtvis hittar vi inte ingången! :P efter ett tags letande så hittar vi! :P  Fint!  åker hem med en bilfärja för att de inte ska gunga så mycket! när vi väl ska åka hem så måste vi naturligtvis fika upp våra bullar! urrk, tog 2! skämmas! :P Vädret är finfint! ända tills vi kommer till Borås! Elina klämmer till med att det säkert är översvämning hemma! ajust det! fast när vi kommer hem möts vi av annamaria, ligger oroväckande mycke slangar utanför deras hus, Hon säjer att hon har letat efter oss, dom hade visst haft översvämmning i sin källare, Panikslaget springer alla in och kollar runt! men vi hade inget vatten i källaren som tur är! Direkt efter den stressade titten så kastar jag mig på toa! klockan va typ halv 9, :P

"ahh VI hade i af tur med vädret" :P hade bra!                                 
                               Synes! 


Kommentarer
Postat av: Carro*

Shit, vilken uppdatering. Det börjar ta siig;)

Postat av: Carro*

Sanna, heter det inte visingsö å inte visingsby??? :-O haha. Aja, jädrar va du äter människa:P haha;)

2007-08-16 @ 11:22:01
URL: http://carroandersson.blogg.se
Postat av: Hp

Fin fina bilder.

2007-08-16 @ 11:24:22
URL: http://hanipaj.blogg.se
Postat av: Sanna / Hp

tackar tackar! :P

2007-08-16 @ 11:28:15
Postat av: Sanna / Carro

oppsan du har så rätt, haha aja skit samma! :P

2007-08-16 @ 11:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback