Barnpassnig

I ett desperat försök att tjäna lite pengar gick jag med Marie Ellen och Elin för att försöka tjäna lite pengar! Vi skulle passa barn, gjorde en god entré och ställde mig vid det jag trodde  var lärjunga gården, det var det tyvärr inte, stod vi kyrkan men där va ju ingen lärjunga gård. Som tur va så kom Elin och sa vart det va. Lärjunga gården är visst det gamla vandrar hemmet! opps :s skämdes en del här står jag och säjer att jag är en sann torestorpa bo och så har jag ingen aning om vart lärjunga gården ligger! men men. snart stod vi på parkeringen dit. Vi gick ner i källaren i huset i ett samlingsrum. Där delades barnen ut och vi fick varsit. De va ungdommar med från göterborg med, Fick en pojke som hette Julian. Missppfattade namnet och trodde att mamman sa Julia. En grupp med barn och barnvakter skulle upp till sandlådan så vi hängde på! vi kom ungefär 10 meter innan "Julia" började gråta om mamma. Arhhgg panik. Var tvungen att gå tillbaka med det stackars gråtande barnet! mötte " hennes " mamma på vägen. Hon sa att vi skulle försöka igen och jag ringde till Elin och bad henne att vänta in oss. Jag är här med hennes mamma nu sa jag och hon började skratta. Hade ingen aning varför hon och alla mammorna skrattade och såg undrande ut. Julian sq hon då, jag bara öhh och hon bara ja hon är en han och heter Julian. Ajdå, ett ganska pinsamt ögonblick. vi gick fort ikapp gruppen med en glad Julian! Men när hans mamma sa att hon skulle gå blev de grinit igen! men men när vi kom fram till sandlådan så tystande han. Underbara tystad. Han va tyst hela tiden vi var där men sen skulle vi gå till en annan lekplats och då börjdade det igen. vi mötte hans mamma på vägen igen och då blev det inte bättre. suck* vi kom till lekplatsen med en hysteriskt julian och gick därifrån med en hysterisk julian. Men när jag nämnde att vi skulle gå tillbaka till hans mamma blev det tyst! han va tyst hela vägen och man såg ett glatt leende i munnen när vi skymtade han mamma. Usch vilken början på denna barnpassningen! sen skulle vi komma tillbaka 4 - 6. Fick en fem månaders pojke som hette Aron. han va jätte gullig och allt gick lättsamt! De andra dagarna fick jag försöka att ha julian igen men de gick verkligen inte vägen, han började lipa innan han hade kommit in i rummet! jobbigt! och så fick jag ha tvillingar några dagar! jätte söta på något år. Dom såg exakt lika dana ut, ingen kunde skilja på dom! utan mamman. en annan gång fick jag en lite tjej på kanske 2 -3 år hon hette wilma och allt gick bra med henne! förvånad över mina barnvaktar kunskaper fick jag i slutet av lördagen ta emot 800 spänn. Underbart! behövde verkligen pengarna! kommer att sakna barnen! specielt dom svinit gulliga och skrattande tvillingarna! :P                   

 image6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback