Flins och ett bröllop

Sitter här och funderar hur man får in en ljudbok på en i- pod. Får väl göra som jag alltid gör, Improviserar.  Brukar väll fungera sådär. Aja helgen har gått på fort, Fredagen kom min syster hem från USA, har typ inte sett henne på ett år. Och på Lördagen så gifte sig kusinen så det far det iväg på bröllop.

Gick tidigare från No:n på Fredagen, gott det kanske. Vi hade Maud och hon kanske inte är den bästa läraren. Försöker att fånga en stackars respekt hoss eleverna som hon aldrig lyckas få. Medan hon satt hos folket i klassen som ville ha No prov så hade resten av klassen ett vattenkrig med folket som gick under klassrumsfönstret. Så jag blev glad att jag kunde smita därifrån, Sedan Bar det av till Landvetter med Fadern Tony. Planet var tidigt och vi hann inte sitta alltför länge i cafet. Sedan fick man möta flinsen. Trevligt Trevligt, Visade sig att hon var hungrig så det blev ännu mer mat i cafet. Försökte motstå frestelsen, men blev grymt sugen på en kanelbulle. Snart var i alla fall Ninnie hemma i det vackra Torestorp igen. Vi satte oss lite vid sjön, Tolken ( en av torestorps många stoltheter, en av de största stoltheterna är hon som sitter och skriver bloggen ;). )

Lördagen Var det i alla fall Bröllop, en mysig liten tillställning. Inte allt för mycket folk, kanske 80 pers. Efter bröllopet som naturligtvis ägde rum i Torestorps kyrka så fick brudparet och Sebastian och Andre åka häst och vagn till Torestorps bygdegård. Där blev det god mat och underhållning. På stränga order av fadern fick jag inte supa ner mig så att jag blev full, skulle nog bli ganska pinsamt kan jag hålla med om. Så det hände inga pinsamheter under kvällen. Allting flöt på fint och snart blev det dax för efter " kalaset ".  Och jag kan la bara säga ett ord till att beskriva, det var vilt!

Grattis Ann och Christian,      VÄlkommen hem Flins!

      

Hade finfint!


Kommentarer
Postat av: Ninnie

tackar!

Men de var ju som du sa, ingen hade nog märkt om du hade supit ner dej haha.

2008-06-14 @ 19:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback